WIADOMOŚCI

Statystyki Pirelli po testach w Jerez
Statystyki Pirelli po testach w Jerez
Firma Pirelli zaraz po zakończeniu testów w Jerez podsumowała ostatnie cztery dni aktywności ekip. Poniżej przedstawiamy ciekawą statystykę zebraną przez włoskiego producenta ogumienia.
baner_rbr_v3.jpg
Testy w liczbach:
- Liczba zestawów opon przywiezionych do Jerez: 385, co daje 1540 opon;
Z czego:
super-miękkich opon: 7 zestawów
miękkich opon: 49 zestawów
średnich opon: 157 zestawów
twardych opon: 95 zestawów
przejściowych opon: 42 zestawy
deszczowych opon: 35 zestawów

Liczba użytych zestawów opon: 251, co daje 1004 opony;
Z czego:
super-miękkich opon: 3 zestawy
miękkich opon: 33 zestawy
średnich opon: 137 zestawów
twardych opon: 74 zestawy
przejściowych opon: 3 zestawy
deszczowych opon: 1 zestaw

Najdłuższe przejazdy:
20 okrążeń na twardej mieszance opon
24 okrążenia na średniej mieszance opon
12 okrążeń na miękkiej mieszance opon
8 okrążeń na super-miękkiej mieszance opon
3 okrążenia na przejściowych oponach
1 okrążenie na deszczowych oponach

Najniższa/najwyższa temperatura zewnętrzna w ciągu czterech dni: 3 stopnie Celsjusza (dzień 3)/22 stopnie Celsjusza (dzień 1)

Najniższa/najwyższa temperatura tor w ciągu czterech dni: 5 stopni Celsjusza (dzień 3)/28 stopni Celsjusza (dzień 1)

Czasy z testów:

Dzień #1
1. Jenson Button, McLaren - 1.18.861 - Twarda Nowa
2. Mark Webber, Red Bull - 1.19.709 - Średnia Nowa
3. Romain Grosjean, Lotus - 1.19.796 - Twarda Nowa

Dzień #2

1. Romain Grosjean, Lotus - 1.18.218 - Miękka Nowa
2. Paul Di Resta, Force India - 1.19.003 - Miękka Nowa
3. Daniel Ricciardo, Toro Rosso - 1.19.134 - Średnia Nowa

Dzień #3
1. Felipe Massa, Ferrari - 1.17.879 - Miękka Nowa
2. Nico Rosberg, Mercedes - 1.18.766 - Średnia Nowa
3. Sebastian Vettel, Red Bull - 1.19.052 - Średnia Nowa

Dzień #4
1. Kimi Räikkönen, Lotus - 1.18.148 - Miękka Nowa
2. Jules Bianchi, Force India - 1.18.175 - Miękka Nowa
3. Sebastian Vettel, Red Bull - 1.18.565 - Twarda Nowa

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

63 KOMENTARZY
avatar
viggen

08.02.2013 20:39

0

Jest błąd - Vettel wykręcił dzisiaj czas na twardych. W końcu wyjaśnił się spór z Grosjean. AS podawało że wykręcił na twardej , Sokół że na miękkiej. Jednak wychodzi że na miękkiej. Sorry, jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd, ale AS dla mnie jest większym autorytetem niż Mikołaj.


avatar
kempa007

08.02.2013 21:01

0

Usunięty


avatar
kempa007

08.02.2013 21:05

0

poprawiony


avatar
Zirdiel

08.02.2013 21:06

0

No naprawde ! Jaka ciekawa statystyka :D


avatar
poncki

08.02.2013 21:17

0

Podobno miało nie być super miękkiej mieszanki bo nie odpowiada ona charakterystyce toru w Jerez.


avatar
kempa007

08.02.2013 21:44

0

bo nie bylo jako tako, tzn. pirelli nie sugerowalo jej. Ekipy dostaly od Pirelli 20 zestawow bez super-miekkie, lae 15 mogly sobie dowolnie wybrac i niektore wybraly super-miekkie.


avatar
norbertinho

08.02.2013 22:30

0

Cza Buttona, na twardej gumie, przy zielonym torze robi ogromne wrażenie


avatar
Martitta

08.02.2013 23:59

0

Paul Di Resta, Force India - 1.19.003 - Miękka Nowa Jules Bianchi, Force India - 1.18.175 - Miękka Nowa Cieszy mnie to ;)


avatar
fan massy

09.02.2013 15:45

0

Prawdopodobnie McLaren ma najlepszy samochód, potem Red Bull następnie Ferrari. Massa był sekunde szybszy od Buttona ale w 3 dniu testów tor był już przyczepny a Button zrobił znakomity czas na zupełnie mało przyczepnym torze. Po za tym słyszałem że bolid Ferrari F138 nadal nie jest super.


avatar
Artuur

09.02.2013 22:55

0

moim zdaniem lotus będzie w tym roku konkurencyjne :)


avatar
viggen

10.02.2013 00:19

0

@9 Raczej wychodzi na to jednak, że RBR znowu jest najlepsze. Potem jest Mcl i Lotus. Potem długo nic i Ferrari. A potem długo długo nic i reszta. Co z tego, że Massa zrobił najlepszy czas czy też Button ? Teds Kravitz przeprowadzał analizy po każdy dniu i rozmawiał z inżynierami. RBR najmniej dopiero pokazał a już jest silne, Przede wszystkim ma najlepszy docisk i najlepiej się z oponami obchodzą. A Lotus....lotus przez prawie wszystkei przejazdy miał bolid zatankowany pod korek. To nie ściema. To wypowiedż dla SKY SPORTS Allisona.


avatar
Polak477

10.02.2013 13:28

0

11. Cały czas gadasz o tym, że Ferrari ma pół bolidu przywieźć na Barcelonę i dlatego Alonso nie jeździ, teraz twierdzisz, że Ferrari jest daleko za czołówką, bo Kravitz tak powiedział, a RBR jest najlepszy. To ja mam pytanie skąd to wiesz? Takie gadanie po pierwszych testach jest zawsze głupie, między testem, a wyścigiem bolid jest już inny, a ludzie chcą zawsze oceniać wszystko od razu. To tak samo jak przypominam sobie zeszły rok, gdzie Lotus miał zostać niemal mistrzem konstruktorów i okazało się, że wygrali jeden wyścig i to o mały włos... I to też gadali "eksperci". A tak swoją drogą - skąd wiesz, że RBR pokazał najmniej?


avatar
Grzesiek 12.

10.02.2013 14:26

0

11 Jesteś wielki !!! Cztery dni testów ...a Ty już znasz kolejność czołówki :D Normalnie chylę czoła :D Zwłaszcza twierdzenie "potem długo długo nic " zwala mnie z nóg :D A już najbardziej rozbawiło mnie twierdzenie że Lotus przez wszystkie przejazdy był zatankowany pod korek . Kurcze gdyby tak rzeczywiście było , to czasy na poziomie nieco ponad 1.18 nie były by możliwe w takim przypadku . A przeważnie w tych granicach Lotus się obracał przy krótkich wyjazdach ....Lotus tylko raz był zatankowany pod korek , pod koniec czwartego dnia testów , własnie wtedy czasy kółek były na poziomie 1.25 . Ech Ci "niedzielni kibice " :P


avatar
viggen

10.02.2013 23:42

0

@13 Gregory :) To nie moje opinie, bo musiałbym być głupi gdybym napisał to co napisałem jako obserwator. To co napisałem to opinie - Gary Anderson (BBC f1) oraz Kravitz (Sky Sports) Co do Lotusa, napisałem wyżej. A Ty sobie wierz w co chcesz ;) Tak powiedział Alllison i do tego w bardzo pewnym wyrazie twarzy. Niestety ale Ferrari znowu będzie słabsze- Główny ich problem to brak swojego tunelu. Nawet ostatnio Scrubs (pytanie czy w ogóle wiesz o kim mówie,) tak stwierdził Mieli dużo paliwo a te ostatnie przejazdy o których wspominasz, niestety jestes w błędzie. Nie byli zatankowani pod korek, tylko KImi testowac rozne ustawienia. Zacznij ogladac LIVE a potem pisz swoje wypociny. @12 RBR pokazał najmniej, bo na testy przywiózł bolid z 2012r z niewielkimi poprawkami. I mimo wszystko prezentował najwyższy poziom. Ponadto. juz pisalem wczesniej - 3 zespoly jeszcze nie pokazaly nawet polowy. Chodzi o RBR Ferrari i Lotus. Już wcześniej pisałem - w tym sezonie to Lotus będzie walczył najbardziej z RBR.


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 07:07

0

14. viggen Naprawdę tylko nieukształtowany kibic F1 , będzie się podniecał analizami innych ekspertów na tym etapie testów . Tym bardziej będzie brał takie opinie jako wyrocznie , w przypadku gdy mówimy o bolidach przejściówkach .... Na dzień dzisiejszy to niewiele wiadomo ... Ty podajesz układ sił z zeszłego sezonu . Tylko że czasami tak bywa , ze nowy sezon czasami przynosi przetasowania .... Ja na dzień dzisiejszy widzę pięć zespołów , które będą walczyć o tytuł . Ale to też jest tylko gdybanie ...Ale za cholerę nie potrafię tak ja Ty podać kolejność czołówki :P Co do Lotusa , to pomyśl samodzielnie i przeanalizuj przejazdy Kimiego . Bo twierdzenie ze Lotus przez prawie wszystkie przejazdy był zatankowany pod korek to tylko kolejny Twój wpis z serii science fiction , o czym świadczą same czasy kierowców Lotusa. A jak obaj wiemy było ich "trochę" ostatnio :P Owszem testowali różne ustawienia , ale przeważnie z niewielka ilością paliwa . Ale co tam analizy na podstawie obserwacji przed kompem ... Ty przecież oglądałeś testy na żywo :D:D:D


avatar
viggen

11.02.2013 12:18

0

Jesteś śmieszny. Nie biorę opinii specjalistów jako wyrocznię. Każdy tutaj spekuluję więc również napisałem spekulacje. Nie napisałem żadnej prawdy objawionej. Ty natomiast jesteś najlepszy. Oceniasz tylko wypowiedzi innych. Nie pamietam, zebys ostatnio wyraził jakies swoje zdanie. Ba nawet jednego nie potrafisz do końca skleić Ale kogoś wpis skomentowac to potrafisz calym elaboratem. Nigdy na testach nie wiadomo dokładnie układu sił bo to są testy. W zeszłym sezonie dla przykładu Ci specjaliści mówili że LOtus będzie czarnym koniem. że RBR nie wygląda na takiego silnego jaki był w sezonie 2011 i Ferrari wygląda, że mają problem. I jak było w pierwszych wyścigach ?? Tak jak oni powiedzieli. Żadnego układu z poprzedniego roku nie podaje. 5 sił może masz i rację ale jestem innego zdania. RBR LOTUS I MCL a potem Ferrari I Mercedes. Taką ja widzę kolejność sił. Niestety.... Niestety, bo znowu będę słuchał narzekań, że ktoś wyciąga 1500% z bolidu i że on zasługuje na tytuł. Co do Lotusa to sam pomysl chłopcze. Wpisy fantasy to są Twoje. Kimi przejazdy? Jakie ? :D On miał dwa przejazdy dłuższe pod koniec II dnia :) Wcześniej testował wyjazd na maks 3 kółka? Miał bolid zatankowany i jechali kółko kwalifikacyjne. Ale że tor ciężki dla opon to sobie zauważ, że pierwsze kółko 1.18 drugie ponad sekunde wolniejsze a 3 znowu o sekunde wolniejsze. Cięzki bolid na torze takim jak Jerez...opony się kończą w mig. Co do dłuższych przejazdów, tempo nie porażało. Ale byli zatankowani pod korek i najważniejsze że czasy były równe. Tak samo jak Ci pisałem, że Grosjean czasy 1.18 miał na każdej mieszance. Twarda pośrednia i miękka. I Ty dalej nie wierzysz. Jestes inteligentny. przynajmniej na takiego wygladasz wiec sobie poszukaj na necie. na zagranicznych portalach opis wszystkich treningow. Wypowiedzi inzynierów poszczególnych ekip itd. To co ja powiedziłem o Lotusie to powiedział w wywiadzie James Allison. On powiedział, że mieli dotankowany bolid. dlatego Kimi po czasie 1.18 mial takie spadki predkosci. Bo mnie wlasnie właczylt sie obawy. dlaczego taki spadek był tempa....pierwsze mysl ze zjada bolid opony jak Mercedes w zeszlym sezonie. A co do długich przejazdów - to najrówniejsze tempo prezentował Vettel. No pewnie że oglądałem na żywo :D


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 12:40

0

Wybacz , ale jakiekolwiek rokowania na dzień dzisiejszy to tylko wróżenie z fusów . Możemy pisać swoje opinie i się zastanawiać kto będzie najszybszy , ale tylko na podstawie gdybania .... Po pierwszych dniach testów nikt nie jest w stanie ocenić siły poszczególnych zespołów , bo tak jak pisałem , bolidy z testu na test będą się zmieniać i nikt nie wie co dane zespoły mają w zanadrzu ...... Więc jeśli już oceniać siłę zespołów to najlepiej na koniec testów . Wtedy rzeczywiście można poczytać co dany analityk ma do powiedzenia . Ale po testach w Jerez to oni mogą sobie pisać , taką mają pracę , co nie zmienia faktu ze na tym etapie błądzą jak dzieci we mgle :P Dopiero po pierwszych kwalifikacjach i wyścigu coś będzie można powiedzieć . Ale i tak nie będziemy mieć pełnego obrazu sił :P co do Lotusa , to ty tak na poważnie uważasz ze Kimi na pełnym baku byłby w stanie pojechać na poziomie 1.18 ? Jeśli tak to ja dziękuje za rozmowę :P Nawet jeśli w pewnym etapie testów byli mocniej dotankowani , to wcale nie oznacza że swój najlepszy czas Fin wykręcił na pełnym baku , bo to jest niemożliwe !!! Rozumiem że byłeś w Jerez ? :D


avatar
viggen

11.02.2013 13:04

0

Już wiem skąd wziąłeś tą piątke mistrzu :P O tym mówił Horner, że ten sezon będzie bardzo wyrównany i 5 zespołów może być bardzo silnych. Znowu brak wniosków z Twojej strony a kogoś oskarżasz. O tym rokowaniu to pierwszy tutaj pisałem, więc nie musisz mi dawac rad. Nawet po testach bedziemy my nic nie wiedziec. Dopiero pierwsze wyścigi, powtarzam pierwsze a nie pierwszy dadza nam mniej wiecej obraz sil w stawce. Oczywiscie trzeba wziąć pod uwagę, że zespoły doklanie nie wiedza co inni testuja. Raikkonen sam powiedzial ze jest mega zadowolony ze swojego bolidu ale nie wiedza jaka jest konkurencja. A reszte to niech Tobe @elin uzupelni, drugi raz mi sie juz pisac nie chce :) W pierwszy dzien na twardych oponach na nienagumowanym torze Button potrafil trzepnac 1.18 Kolejna sprawa - Gary Anderson twierdzil po czwartym dniu testow ze bolidy sa szybsze niz w zeszlym sezonie i widac to golym okiem. Uwazal również, ze czas na poziomie 1.16.500 byl do osiagniecia gdyby tylko najszybsze zespoly mial kapki paliwa w bakach :) Nie twierdze, ze mial Kimi bolid pod korek zatankowany. Aliison powiedzial, ze testy przeprowadzili z bolidem mocno zatankowanym. Niektorzy testowali przejazdy z mała ilością paliwa. Lotus tylko z większa. Ale nigdzie nie napisane i nigdzie nie jest powiedziane ze mieli paliwo pod korek. Lotus jest bardzo pewny swojej wyscigowki. Pod korek byli zatankowani jak Kimi jechal dwa dłuzsze przejazdy. To nawet na Twitterze Lotus pisal.


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 13:27

0

Nie , nawet nie wiedziałem że Horner tak twierdzi ... Od dawna , po zmianach jakie tam zaszły , mówię że Mercedes ma wszystko aby włączyć się do walki z najlepszymi . Co wcale nie znaczy ze tak będzie :P Każdy był zadowolony po testach , jedni bardziej inni mniej , ogólnie nie ma co brać do głowy słów i PR wypowiadanego przez kierowców . Tym bardziej nie mieszajmy innych osób do naszej dyskusji Poza tym dobre czasy Lotusa mogą być po części spowodowane negocjacjami z ewentualnym sponsorem .... Ale to tylko moje przemyślenia i gdybanie . Nie wiem , być może był możliwy czas na poziomie 1.16.5 . Ale to tylko mnie utwierdza ze czas 1.18 był robiony z niewielka ilością paliwa . Zauważ że różnica między kwalifikacjami , a pierwszymi kółkami w wyścigu , oczywiście w zależności od toru sięga nawet do 8-9 sekund ..... więc te bajeczki o prawie pełnym baku Fina podczas najszybszego kółka podczas testów zachowaj dla siebie :P Być może rzeczywiście Lotus będzie mega szybki . Wcale nie twierdzę ze nie . Cholerka wie jaki będzie układ sił . Ale na dzisiaj , stawiam że będzie piątą siłą w stawce . Ale to też tylko gdybanie :P


avatar
viggen

11.02.2013 13:54

0

Jop, już Ci wierzę :D Pod koniec sezonu 2012 napisałeś że w przyszłym sezonie mistrzem będzie ktoś z Merca RBR Ferrari Mcl Lotus....Szkoda, że nie wymieniłeś wszystkich ekip :D Nie każdy jest zadowolony z testów. Hamilton narzeka na brak docisku. Vettel narzekał, że znowu mają braki predkosci na porstych. Webber, że jego bolid nie do końca jest dobrze dla niego zbalansowany. Perez narzekal na słabą stabilnosc przodu przy mocno dotankowanym bolidzie. Iti itp Nie napisałem, że trzepnął 1.18 z paliwem pod korek. Mógł mieć np 60% albo mniej albo wiece objętości baku zalanego. Nie wiadomo. Lotus tylko twierdził, że nie miał przejazdów z kropelką w baku, tylko zawsze bolid z mocno zatankowanym bolidem cokolwiek dla nich oznacza mocno. Massa czy Button walneli swoje czasy z kropelkami w baku. Mcl nadal wydaje sie silny. Bo na twardych pierwszego dnia na słabo nagumowanym torze to jest osiagniecie. W tym roku RBR McL i Lotus w dowolnej kolejnosci beda najsilniejsi. Ferrari ma z tym problem, nie tylko przez brak tunelu ale przez ich całe zarzadzanie. Niech tam sie zmienia stołki to i Ferrari zacznie wygrywac. Od 2008r nie potrafią stworzyć zwycieskiej maszyny. Niech biora przyklad z Lotusa. Z roku na rok sa coraz silniejsi. Co do sponsora jest juz wszystko ustalone. Honeywell juz jest ich sponsorem.


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 16:10

0

No widzisz ... nie każdy jak pelikan łyka co inni napiszą :D Poza tym rozmowa z Tobą , to ja rozmowa z przedszkolakiem ..... bo z tego co piszesz i jak przedstawiasz fakty , wynika że chcesz mi udowodnić że Lotus jest najlepszy ... Inni poza Lotusem jeździli na kropelce ... skąd takie informacje ? Może sam wlewałeś paliwo skoro byłeś na torze ? :D:D:D Kierowcy RBR , McLarena , Mercedesa i zapewne Ferrari nie są zadowoleni i narzekają . Tylko Lotus jest szczęśliwy . Normalnie ręce opadają , mógłbym Ci przedstawić pozytywne komentarze kierowców na których się powołujesz . Tylko co to zmieni , skoro zapewne i tak je znasz a dalej bujasz w obłokach i przekonujesz o sile Lotusa :D Co do Lotusa przyjmując że zapewne Kimi nie jechał tempem kwalifikacyjnym , nie wiadomo też czy na świeżutkich oponach . Przyjmując że 10 kg paliwa , mniej więcej spowalnia bolidy o 0.3 s na kółku i to ze pojemność baku to 160 kg paliwa .... oraz przyjmując 1.16.5 za czas optymalny , rozumiem najszybszego Red Bulla to na jakiej podstawie twierdzisz że czas Fina to było 60 % objętości baku ? Przy założeniu że nie cisnął na maxa , to znaczy w tempie kwalifikacyjnym , to Fin powinien gdzieś pojechać na poziomie 1.17 . Załóżmy że miał nowe opony , niech Ci będzie . To i tak zapasu paliwa miał na 1. 2 s A więc około 40 kg .... Przy założeniu że bak bolidu pomieści 160 kg paliwa to wychodzi ze obciążenie o którym piszesz to zaledwie 25 % ... A Ty mi z początku próbowałeś wcisnąć że jechał niemal pod korek .... ech :/// Być może masz rację typując czołówkę . Tylko że dzisiaj to jest wróżenie z fusów , nic więcej ... :P Ale dobra ....co ja Ci będę odbierać marzenia ? A co do Honeywell , to dziwne bo nic nie słyszałem o zaklepaniu umowy ...?


avatar
viggen

11.02.2013 17:36

0

Widzę, że sie nadal uczysz :) Nawet moje hasła jak Młody Pelikan załapałeś. To jest forum i może wyrazić swoją myśl. Nigdzie nie napisałem czegoś wydumanego i historii z księżyca zaczerpniętych. Opieram się na wypowiedziach i faktach i interpretuje je wg własnego punktu widzenia. W przeciwienstwie do Ciebie. Przedszkole to chyba u Ciebie jest, skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Napisz mi gdzie jak napisałem, że Lotus jest najlepszy ? Wg mnie najlepszy jest RBR, potem Mcl i Lotus. Na obecnym etapie tak to wygląda. I myślę (powtarzam się) że te 3 ekipy będą walczyć o tytuł a wygra - kolejność dowolna. RBR i Lotus to jedyne ekipy. które zaprezentowały nowy bolid najmniej przypominający jaki zobaczymy na pierwszym wyścigu. Jak sam Allison powiedział - "Diabeł tkwi w szczegółach" Lotus nie jest do końca szcześliwy, zwłaszcza Raikkonen, który jeszcze do końca nie znalazł ustawień takich jakie by chciał. To Ty napisałeś że wszyscy są zadowoleni i że wszyscy wyrażają się pozytywnie o swoich bolidach. Więc napisałem Ci przykłady a nie wszystkie wypowiedzi, żeby obalić Twój wywód. Raikkonen miał zamontowaną nową poprawkę (część, ustawienie) przed każdym krótkim wyjazdem. Starał się jechać tempem kwalifikacyjnym, żeby zobaczyć jak to działa. Przyczepić się potrafisz ale nadal nie wiesz, że Raikkonen nie potrzebuje milion kółek aby zobaczyć czy mu coś nie pasuje czy pasuje. Przejechał kółko i od razu odczucia do inżyniera. Ty ciągle jesteś przekonany, że Raikkonen się obija. Niestety tak nie jest. Ale dalej sobie tak sądź. To Twoja sprawa. Pod korek napisałem, że miał na wyjeżdzie dłuższym, które miał dwa pod koniec dnia. (jeżeli się czepiamy o słówka) Co do kropelek Massy i Buttona i ich czasów - wystarczy posłuchać wywiadów, wpisów na zagranicznych portalach. Nie tylko dziel pasje jest źródłem informacji. Całe szczęście, że zaczynasz zauwazać V10 i F1WM. Ciekawe założenie ale RedBull nie jest najszybszym bolidem tylko najlepszym pakietowo. Gary Anderson był pod wielkim wrażeniem na testach i nie mógł złożyć normalnego zdania podczas wywiadu, gdy zobaczył jak RBR pokonuje zakręty i jak się ich trzyma. Ale z Tobą rozmowa nie ma sensu. Co do Honeywella ..... poszukaj info a sam się dowiesz. Idziesz na łatwiznę :) Na blogu Sokoła na pewno nie znajdziesz :D PS Nie pierwszy raz (dla Twojej informacji bo pewnie się jeszcze nie nauczyłeś) Lotus podpisuje wcześniej umowę a dopiero po czasie o tym informuje publicznie. Niestety tego się jeszce nie nauczyłeś. Dowiesz się o tym oficjalnie już niebawem. To do Barcelony. PS2 A następnym razem byś w końcu użył mózgownicy i napisał coś od siebie. Bo widać, że lubisz tylko się czepiać innych wpisów, szukać dziury w całym ale sam nic nie napiszesz, góra jedno zdanie. A gdy znajdziesz powód do czepiania się to zaraz piszesz po 50 postów i całe elaboraty. Udanych ferii zimowych!


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 18:26

0

Taa masz rację nigdy nie napisałeś czegoś wydumanego i historii z księżyca zaczerpniętych mam Ci przypomnieć twoja radosną twórczość z ostatniego tygodnia ??? Zaczynając od ilości bolidów na testy itd itd ........... a kończąc o wmawianiu innym że Kimi swoje najszybsze kółko jechał zatankowany pod korek :P Czyżby już zabrakło kontrargumentów w tym wątku że rozwijasz temat a nie odnosisz się do sedna tematu ? Ale spoko już przywykłem do Twojej strategii ...tylko że dalej bredzisz .... Widzisz potrafię czytać że zrozumieniem . Napisałem że , to co mówią kierowcy to PR i że wszyscy są zadowoleni po testach inni mniej inni bardziej . A ty mi wyjeżdżasz z pojedynczymi zdaniami z wypowiedzi kierowców . Mimo że z całości ich wypowiedzi wynika że są pozytywne nastawieni :P bo wybacz , to że Vettel gdzieś tam narzeka na prędkość maksymalną nie jest w stanie zmienić faktu ze ogólnie uważa że jest lepiej niż rok temu . Hamilton mówi ze w porównaniu z Mclarenem Merc ma mniejszy docisk . Ale reszta wypowiedzi to już lukrowanie ... Podsumowując oceniajmy całość , a nie pojedyncze zdania :P Co do obijania się Fina nawet nie będę się wypowiadać ... doskonały przykład na ostatnie zdanie pierwszego akapitu :P Co do Massy i Buttona , to jeśli rzeczywiście jechali na kropelce , to skąd się wziął taki czas Kimiego jadącego na pełnym baku . Czyżby Lotus ma aż taką przewagę nad konkurencją ? Pytanie czysto retoryczne , które być może pozwoli Ci uświadomić błąd w logicznym myśleniu ..... Co do sponsora , to być może rzeczywiście prawda . Grzebać się w necie nie będę . Ale też bym się nie zdziwił gdyby to był news w stylu Twojej radosnej twórczości tzn wyssany z palca :D to do Barcelony :) - zmieniasz zdanie , bo od paru dni miałeś się już nie wypowiadać :D Widzisz mi się też zdarzyło się że miałem zaprzestać pisania komentarzy i się nawet pożegnałem . Niestety "nałóg " okazał się silniejszy . I teraz jeśli będę chciał stąd odejść, to zrobię to bez zapowiedzi .... Bo wyciągam wnioski i więcej nie zamierzam robić z siebie głupka ..... :/ Dlatego też dziwię się ze Ty z siebie robisz wspomnianego głupa parę razy w tygodniu . A co gorsze to że nie potrafisz wyciągać wniosków z tego co robisz ... Przecież wszyscy już się śmieją z Twoich zapowiedzi :P Ale co tam , rób co chcesz :P PS2 no widzisz skoro ty również się czepiasz niemal każdej mojej wypowiedzi , to nie dziw się ze odpłacam tym samym . A że walisz takie bawoły , to aż grzech nie zwrócić Ci uwagi . Bo jeszcze ktoś młodszy stażem przeczyta i będzie żyć w Twojej prawdzie , prawdzie opartej na fantazji ...:D A jeśli już mowa o 50 postach , to rozumiem ze patrzysz w lusterko ? Konstruktywna krytyka to tak , ją przyjmuję , ale to że mi wmawiasz swoje bolączki to już przyjmuję ale.... z politowaniem . Ale tutaj już się kłania Alzheimer , z resztą dotyczy to całego Twojego bytowania na tym forum :P


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 18:34

0

Aha Sokoła bardzo sobie cenię . Miał jajca odchodząc z Polsatu . Ale wybacz , ale już dawno nie zaglądałem i nie czytałem tego co piszę ...Może dzisiaj tam zaglądnę :P


avatar
viggen

11.02.2013 19:21

0

Czytać to potrafisz i brać ode mnie tylko cytaty :) Co do bolidu, to nie potrafisz czytać bo się droczyłem z @elin, robiąc jej mętlik co potem osobiście z nią to wytłumaczyłem (przez PW) Ale co tam będę Ci tłumaczył, wszystkiego nie musisz wiedzieć. "Widzisz potrafię czytać że zrozumieniem . Napisałem że , to co mówią kierowcy to PR i że wszyscy są zadowoleni po testach inni mniej inni bardziej . A ty mi wyjeżdżasz z pojedynczymi zdaniami z wypowiedzi kierowców . Mimo że z całości ich wypowiedzi wynika że są pozytywne nastawieni :P" W tym sęk, że o PR ja Ci wcześniej powiedziałem, tylko że Ty czytasz to i cytujesz to, co nie powinieneś. Jasne, że są wszyscy zadowoleni ale czytając te narzekanie co Ci wkeliłem polega na tym, aby uświadomić innym nad czym zespół się skupia i z czym na razie ma problem. To są ważne informacje. Reszta to papka lukrowana o czym sam piszesz i się z tym zgadzam. Co do wyniku Kimiego nie napisałem, że klepnął najlepszy czas zatankowanym bolidem tylko tyle że mieli świetne wyniki a jeździli mocno zatankowanym bolidem przez większość sesji treningowych. Myślisz, że Button czy Massa nie pofraliby tego swojego czasu poprawić jaki uzyskali ? To były jedne przejazdy aby poczuć moc drzemiącą w bolidach. - tak można w skrócie to napisać. "A że walisz takie bawoły , to aż grzech nie zwrócić Ci uwagi . Bo jeszcze ktoś młodszy stażem przeczyta i będzie żyć w Twojej prawdzie , prawdzie opartej na fantazji ...:D " Ciekawe, gdzie te bawoły? Przykro mi ale w tej dziedzinie to Ciebie nikt nie pokona, A jeszcze trochę i zacznę brać opłatę za prawa autorskie, za to że cytujesz zdanie które skierowałem kilka miesięcy temu w Twoją stronę. Nie mam pojęcia o jakim Alzheimerze mówisz ale nie wnikam w to. Napisałem, ze po Barcelonie odejdę ale może to zrobię wcześniej. Sam gryzdałeś, że odchodzisz a wróciłeś. Więc wiesz na czym to polega. I całe szczęście, że Sokoła nie ma w Polsacie. Nie mogłem już go słuchać, bo podczas GP nic nie widział poza Kubicą.


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 19:51

0

Gdybyś się wtedy tak marnie nie tłumaczył ... to i może bym Ci uwierzył :) Na dodatek , sam wiesz ze było tegoż więcej ... duuuużo więcej :P Ogólnie temat nudny się robi , więc kończę wątek :) Na tym etapie testów , to aż dziwne było by gdyby bolidy były gotowe do wyścigów . Są aspekty w których musza się poprawić . Nic nowego . Z resztą nie ma co sobie tym głowę zaprzątać . Jak nie te to się urodzą inne .... A ty dalej swoje . Zobacz na gołe czasy okrążeń . I odpowiedź sobie czy byłby one możliwe w mocno zatankowanym bolidzie ? Te bawoły , to już ci pisałem parę dni temu . Ale jak widzę dalej mimo podania wszystkiego czarno po białym ....dalej żyjesz w swoim ciemnogrodzie :P Rzeczywiście Sokół był trochę sztywny . a to że gadał o Kubicy to akurat mi nie przeszkadzało ... Tylko skąd to wiesz skoro posiłkujesz się innymi telewizjami ....? Kończę temat bo mam ciekawsze zajęcia :D Aha- stawiam głowę , ze będziesz jeszcze pisał przed Barceloną i po Barcelonie . Również będziesz jak będą wyścigi w Australii itd... Nie wiem jak długo , ale jeszcze będziesz , więc daruj te swoje pożegnania pod niemal każdym komentem :P


avatar
viggen

11.02.2013 20:08

0

Hahaha... Ten się odezwał co do dzisiaj uważa, że Vettel wyprzedzał w Brazylii na żółtej i sędziowie go nie ukarali co w konsekwencji Vettel został Mistrzem. Ten, który uważa Schumachera za najgorszego kierowcę bo w Monaco zablokował Alonso. Ale nie pamietasz jak Alonso na Węgier przyblykował Hamiltona. Itd itp Więc weź już przestań. A odnośnie TV, to kolejny raz piszesz coś o czym nie pisałem. Fantazję to masz dobrą Obiecuję Ci jeden post - only jedyny w czasie sezonu. I go specjalnie skieruję do Ciebie.


avatar
viggen

11.02.2013 21:13

0

A co wyzywanie mnie od głupków, że się przyznałem że stąd odchodzę to Twoje zdanie, Mam tutaj z niektórymi osobami dobry kontakt i dobrze mi się rozmawia. Jak odejdę to przynajmniej nie będą czuć się, że ich w jakiś sposób olałem albo się na coś obraziłem. Tak jak zaczynasz się wypowiadać na forum i się witasz, to kultura wymaga, że jak odchodzisz to się żegnasz. A co inni o mnie myślą, mam to w dupie ! Jak Kimi I DON'T CARE


avatar
Grzesiek 12.

11.02.2013 21:22

0

To może jeszcze pogadamy o Abdykacji Papieża , o związkach partnerskich , o Annie ( Krzysztofie ) Grodzkiej , o wotum nieufności dla rządu , o brzozie smoleńskiej na której wysokości została ścięta itd...? A tak bardziej poważnie , po cholerkę odgrzewać stare kotlety ? Tak czy inaczej ....zdania nie zmieniam , bo Vettel manewr wyprzedzania zaczął na żółtej . Dodatkowo powinien być ukarany za kolizję z Bruno . Tak uważałem , uważam i raczej Twoje argumenty które do tej pory pisałeś tego nie zmienią ... No chyba ze coś w necie przeczytałeś od jakiegoś pismaka i chcesz się podzielić niusem i mnie zaskoczyć to kto wie ??? :D Co do Schumachera , to jak zwykle koloryzujesz moje wypowiedzi ? Bo to że nie uważam go za najlepszego kierowcę , wcale nie znaczy ze za najgorszego A to że zaparkował w Monaco , to przecież nie mój wymysł :P A poza tym , co blokowanie Hamiltona przez Alonso ma się do jego umiejętności jako kierowcy F1 ? Tak samo to że Schumacher zaparkował w Monaco nijak się ma do tego jakim jest kierowcą ..... No widzę ze życie zatoczy krąg .... już czuje się "zaszczycony" , bo to przeze mnie się zalogowałeś na ten portal ..... A teraz dowiaduje się że ostatni i jedyny w czasie sezonu post też będzie skierowany do mnie ... O dzięki stary !!!!


avatar
viggen

11.02.2013 23:26

0

Na cholerą odgrzewać state kotlety ? Hmm...Ty jako pierwszy w każdej rozmowie (nie tylko ze mną) wypominasz coś co ktoś kiedyś napisał, jak Ci brakuję już argumentów. Twoje zdanie możesz mieć ale fakty są faktami. Vettel popełnił błąd z Senną ale nie do końca był temu winien. Senna też zawinił w tym miejscu. A jeżeli chodzi o żółte flagi czy też światła. wszędzie zostało to już wyjaśnione, że manewr był prawidłowy. Ale dalej się zamykał w tym hermetycznym Twoim życiu :) Tylko mam nadzieję że będziesz mógł spać i nie będziesz wypatrywał mojego wpisy jak dziecko Mikołaja w Wigilię :)? Tylko pytanie czy ja obietnice dotrzymuje bo może nie będzie warto nic pisac... ,,,leżącego się nie bije. 3maj się Młody!


avatar
Grzesiek 12.

12.02.2013 07:56

0

Tylko ze ja nie sięgam dalej niż ostatnie wydarzenia z testów . A Ty zaczynasz tematy już dawno zakończone ..... Ale i tak te bawoły które niby wypisuję , to i tak marne dowody , wręcz nieprawdziwe , ze już Ci współczuję że nie mogłeś znaleźć więcej haków na mnie ... :D A ja żebym chciał , podsumowując całokształt twojego bytowania mógłbym mnożyć kolejne przykłady , zaczynając od biedy w Ferrari przez erą Santandera , a kończyć a wpływie aerodynamik na dzisiejsze bolidy . Ale potraktuje to jako wpisy wieku dziecięcego :D Co do kolizji Vettel -Senna zauważ ze to Niemiec wpakował się w tor jazdy Brazylijczyka , który nic już więcej nie mógł zrobić aby uniknąć kolizji . Wina Vettela ewidentna i niepodlegająca dyskusji . Co do wyprzedzania przy żółtej tylko ślepiec nie zauważy że swój manewr Niemiec zaczyna przy żółtej . A bajeczki FIA o zachowaniu ostrożności są żałosne jak ich całokształt rządzenia .... A to że Ferrari nie złożyło odwołania , to tylko dlatego bo wiedziało ze i tak nawet w przypadku uwzględnienia nic to im nie da , bo w takim przypadku gdy wyścig kończył się za SC utrzymano by wyniki sprzed wyjazdu samochodu bezpieczeństwa :P No cóż , przecież jak pisałem wcześniej Twoich deklaracji nie biorę na poważnie . Daje głowę uciąć że jeszcze do rozpoczęcia sezonu będziesz nękał innych swoimi wpisami ....TAKŻE O MÓJ SEN NIE MUSISZ SIĘ MARTWIĆ ...:D


avatar
elin

12.02.2013 08:04

0

Mojego nicku do Waszych kłótni proszę nie mieszać. Za bardzo sobie cenię wiedze Was obu, dlatego w tego typu sprzeczki nie mam już zamiaru być angażowana.


avatar
viggen

12.02.2013 10:52

0

:) Nie sięgam do zawiłych czasów bo pierwsze co mi przyszło do głowy. Nie chce mi się nad Tobą skupiać, bo pewnie znalazłbym wiele baboli poczynając od naszej pierwszej rozmowy :) Po prostu mi się nei chce. Co wtedy nawet się obraziłeś na mnie ;) Era Santandera czy nie ale Ferrari nie potrafi do dzisiaj swojego tunelu zbudować. Nie widziałem wyników finansowych za zeszły sezon. Wiem tylko. ze Mcl i RBR są najsilniejszymi zespołami jeżeli chodzi o wyniki finansowe. Lotus też się pnie coraz wyżej a nawet potrafili swój tunel wybudować. Aerodynamika - to już rozmawialismy. Chciałeś zabłysnąć a sam się wepchnąłeś w kozi róg a potem nie umiałeś z niego wyjść. Ostatnie wypowiedzi Neweya - "Nie ma zmian w regulaminie i są ograniczenia aerodynamiczne. Już nowego w tej dziedzinie nie wymyślimy. Dzisiaj to opony wyznaczają kierunek w którym powinniśmy się rozwijać i na czym skupić" Itd itp Co do Vettela i Senne - tak zgadza się, wpakował się w tor jazdy bo ściął zakręt. Ale nadal nie wiesz dlaczego dostał Senna karę? Bo Senna pojechał jak Grosjean. Ktokolwiek by tam był Senna i tak by przestrzelił zakręt. Miał za dużą prędkość i i gdyby nie Vettel na jego drodze tak czy siak by skończył na kimś innym. A dwa - Vettel mu zamknął zakręt a nie wpakował się w tor jazdy Senny. Senna był z tyłu i to ona powinien uważać. To tak jak manewr wyprzedzania. Co do świateł. A wiesz co oznacz żółte ciągłe i żółte migające? Albo żółte z migającym czerwonym ? W wiesz o tym, że steward z machającą flagą jest wyżej niż światełko? Każdy myślał, że wyprzedził na żółtych. Ja też! Ale chłopaki na wielu forach w tym nawet na jednym polskim rozłożyli regulamin na części pierwsze - i okazało się - Vettel nie złamał przepisu. Wyprzedzał prawidłowo. Żadne forum które rozgryzło regulamin nie miało innego werdyktu jak takie, że Vettel został zasłużenia Mistrzem Świata. Tak jesteś właścicielem Ferrari i wiesz co oni wiedzą :D Ferrari złożyło pismo o wyjaśnienie i otrzymało odpowiedź. I temat się skończył, bo nie było podstaw o zmianę wyników. PS Dzisiaj masz wypowiedź Hornera - Lotus i Sauber zrobili największe postępy. A nei chciałeś mi wierzyć. Lotus z Raikkonenem w tym sezonie powalczą o tytuł i sobie wspomnisz moje słowa. Allison stoi za sukcesami Schumachera w Ferrari i Alonso w Renault. (tylko nikt o tym nie pamięta). Bo dzisiaj tylko każdy kojarzy nazwisko Newey. Pozdro! Dla mnie koniec tematu w tym wątku.


avatar
Polak477

12.02.2013 12:21

0

33. Horner razem z Marco i Di Montezemolo gadają różne rzeczy i często odwracają od siebie uwagę to samo o Sauberze i Lotusie mówili rok temu. Ale ja nie o tym. To wcale nie Allison stał za sukcesami Ferrari, ale ktoś o imieniu Rory Byrne, który paradoksalnie pracuje nad przyszłorocznym bolidem Ferrari właśnie.


avatar
Grzesiek 12.

12.02.2013 12:51

0

Taa nie chce Ci się ...hehe sam pewnie przemyślałeś wiele i wiesz że to Ty ciągle piszesz rzeczy które nijak się mają z prawdą :P Ale dobra - nie chce mi się ciągnąć tematu i dalej wymieniać . Sam się pogrążasz coraz bardziej :P a Ty dalej walisz cytatami . I co z tego że wiesz co mówią inni skoro nie potrafisz zrozumieć . Ogólnie jesteś doskonałym przykładem na błąd w edukacji . Za dużo ramówek a za mało samodzielnego myślenia .... Tylko zupełny amator może pisać że aerodynamika nie odgrywa większej roli .... ale co ja tam będę się produkować - betonu i tak nie przebiję :P Ech ...kiedy Senna dostał karę ? Coś Ci się znowu pokiełbasiło .... A poza tym co piszesz to same głupoty . Senna nic więcej nie mógł zrobić . Za to Niemiec maił do dyspozycji cały tor . Po jaką cholerą pakował się w Brazylijczyka to już tylko on wie :P Co do żółtej , to właśnie przy tej fladze zaczął wyprzedzać . A mowa że zachował ostrożność to tylko pieprzenie dziadków z FIA ....... Nie jestem właścicielem Ferrari . Ale właśnie dlatego o czym pisałem wcześniej Ferrari nie składało odwołania , bo to i tak im nie dało .... Co do postępów , to nie słyszałem żebyś coś wspominał o Sauberze .... ogólnie zobaczymy co przyniosą następne testy , być może Lotus i Sauber więcej mieli z nowych bolidów i więcej odkryli ..... 32. elin Czegoś tutaj nie rozumiem ... Dlaczego piszesz ze obaj mieszamy Ciebie do naszej kłótni .... ? Przeczytaj uważnie kto co pisze .... zanim osądzisz . Bo widzisz nie chcę bezpodstawnie być wrzucany do tego samego wora co @ viggen i posądzany że również Ciebie mieszam do kłótni z wyżej wymienionym :P Pozdrówka :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu